3090211309 |
L'acollida dels alumnes als centres educatius |
2019-2020 |
Seminari de coordinació. Primària-Secundària |
|
|
|
15/10/2019 - 4/5/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
CRP del Baix Llobregat VIII |
|
Cedres, 38 (Esplugues de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VIII
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Està comunicat per metro amb la parada de Can Vidalet, de la línia Blava. Situat amb el límit de la localitat de l'Hospitalet de Llobregat. Per arribar-hi en cotxe cal sortir per l'autopista A2 a la sortida d'Esplugues, just abans d'entrar a la Diagonal de Barcelona. L'edifici disposa d'aparcament propi, al qual podeu accedir-hi en l'horari del servei.
|
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat formativa i de coordinació dirigida al professorat de les aules d'acollida d'Esplugues de Llobregat i Sant Just Desvern.
|
| |
Objectius |
- Analitzar els aspectes que intervenen en el procés d’acollida i integració als centres educatius de l’alumnat nouvingut d'origen estranger.
- Identificar les necessitats dels alumnes i aplicar recursos i estratègies per donar-hi resposta.
- Fomentar el treball competencial a l’aula d’acollida.
- Fomentar la coordinació i l'intercanvi entre les diferents aules d'acollida de la zona.
|
| |
Continguts |
- Acollida inicial
- Dol migratori i interculturalitat
- Estratègies de suport docent per a l’aprenentatge efectiu de la llengua
- Tractament integrat de llengua i continguts d'àrees
- Avaluació de l'alumnat d’aula d’acollida
- Elaboració de plans individualitzats de l’alumnat nouvingut.
Calendari de sessions: (15 hores presencials + 5 hores de feina)
Seminari de coordinació de tutors/es d'aula d'acollida
Dilluns de 15:00-17:30
28 d'octubre
25 de novembre
27 de gener
24 de febrer
23 de març
27 d'abril
|
| |
Avaluació |
El grau d’assoliment dels diferents objectius previstos, així com les propostes de millora corresponents, es realitzarà a través de l’avaluació dels següents aspectes:
- La participació, afectació i certificació del professorat del centre educatiu
- La satisfacció del professorat assistent
- La satisfacció de l’equip directiu
- Els aprenentatges, coneixements, habilitats i actituds adquirits
- La transferència, amb evidències justificades de l’aplicabilitat tant a nivell individual del professorat com de cicle, departament i centre educatiu.
Per tal d’analitzar els aspectes avaluatius anteriors s’utilitzaran els següents instruments:
Informe d’indicadors per a l’avaluació de l’activitat formativa, que conté:
- Indicadors de participació i eficiència
- Qüestionari de satisfacció del professorat
- Informe d’aprofitament i evidències, transferència
- Valoracions de l’equip directiu
- Material corresponent al treball addicional del professorat
- Valoració de la persona formadora
|
| |
Requisits de certificació |
Per tal d’obtenir la certificació corresponent, el professorat ha de reunir els següents requisits:
- Assistir a les sessions presencials.
- Realitzar les tasques individuals i de grup dirigides a l’aprofitament i la transferència del que es treballarà al seminari.
- Aportació dels treballs addicionals que es determinin.
- Respondre el qüestionari de satisfacció del professorat.
|
| |
E-mail |
crp-esplugues@xtec.cat
|
| |
|
|