Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3090211309   L'acollida dels alumnes als centres educatius
2019-2020   Seminari de coordinació. Primària-Secundària
  
   15/10/2019 - 4/5/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   CRP del Baix Llobregat VIII
   Cedres, 38 (Esplugues de Llobregat) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VIII
  
  
  
Accessos   Està comunicat per metro amb la parada de Can Vidalet, de la línia Blava. Situat amb el límit de la localitat de l'Hospitalet de Llobregat. Per arribar-hi en cotxe cal sortir per l'autopista A2 a la sortida d'Esplugues, just abans d'entrar a la Diagonal de Barcelona. L'edifici disposa d'aparcament propi, al qual podeu accedir-hi en l'horari del servei.
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Activitat formativa i de coordinació dirigida al professorat de les aules d'acollida d'Esplugues de Llobregat i Sant Just Desvern.
  
Objectius   - Analitzar els aspectes que intervenen en el procés d’acollida i integració als centres educatius de l’alumnat nouvingut d'origen estranger.
- Identificar les necessitats dels alumnes i aplicar recursos i estratègies per donar-hi resposta.
- Fomentar el treball competencial a l’aula d’acollida.
- Fomentar la coordinació i l'intercanvi entre les diferents aules d'acollida de la zona.

  
Continguts   - Acollida inicial
- Dol migratori i interculturalitat
- Estratègies de suport docent per a l’aprenentatge efectiu de la llengua
- Tractament integrat de llengua i continguts d'àrees
- Avaluació de l'alumnat d’aula d’acollida
- Elaboració de plans individualitzats de l’alumnat nouvingut.

Calendari de sessions: (15 hores presencials + 5 hores de feina)

Seminari de coordinació de tutors/es d'aula d'acollida
Dilluns de 15:00-17:30

28 d'octubre
25 de novembre
27 de gener
24 de febrer
23 de març
27 d'abril

  
Avaluació   El grau d’assoliment dels diferents objectius previstos, així com les propostes de millora corresponents, es realitzarà a través de l’avaluació dels següents aspectes:
- La participació, afectació i certificació del professorat del centre educatiu
- La satisfacció del professorat assistent
- La satisfacció de l’equip directiu
- Els aprenentatges, coneixements, habilitats i actituds adquirits
- La transferència, amb evidències justificades de l’aplicabilitat tant a nivell individual del professorat com de cicle, departament i centre educatiu.
Per tal d’analitzar els aspectes avaluatius anteriors s’utilitzaran els següents instruments:
Informe d’indicadors per a l’avaluació de l’activitat formativa, que conté:
- Indicadors de participació i eficiència
- Qüestionari de satisfacció del professorat
- Informe d’aprofitament i evidències, transferència
- Valoracions de l’equip directiu
- Material corresponent al treball addicional del professorat
- Valoració de la persona formadora
  
Requisits de  certificació   Per tal d’obtenir la certificació corresponent, el professorat ha de reunir els següents requisits:
- Assistir a les sessions presencials.
- Realitzar les tasques individuals i de grup dirigides a l’aprofitament i la transferència del que es treballarà al seminari.
- Aportació dels treballs addicionals que es determinin.
- Respondre el qüestionari de satisfacció del professorat.

  
E-mail   crp-esplugues@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent